سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله از مغلطه کاری منع فرمود . [معاویه]
شهدا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» خبر مرگ عبدالله و اقدام مشکوک خبرگزاری سعودی

یک منبع خبری غیررسمی از مرگ شاه سعودی در مراکش به علت سکته قلبی خبر داده اما جالب تر از این، اقدام خبرگزاری رسمی عربستان پس از انتشار این خبر است.

پایگاه خبری "اسلام تایمز"  به نقل از برخی منابع موثق اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز که پس از مداوا و انجام دو عمل جراحی دوران نقاهت خود را در مراکش می‌گذراند، بر اثر سکته قلبی درگذشت.

خبرگزاری ها، ساعاتی پیش از انتشار این خبر، از بروز جر و بحث‌هایی میان وی و مسؤولان دولت ‌آمریکا و شخص "باراک اوباما" در زمینه موضع این کشور در قبال حمایت از حسنی مبارک، شاه عربستان خبر داده بودند.
گفته می‌شود که به علت خیزش مردمی گسترده در مصر و احتمال انتقال آن به عربستان مقامات این کشور از اعلام رسمی این خبر تا مدتی امتناع می کنند.

برخی منابع موثق نیز در گفت وگو با خبرنگار مشرق، اعلام کردند فشار کاری روزهای اخیر شاه سعودی و استرس بیش از اندازه وی به علت احتمال تداوم انقلاب تونس و مصر در عربستان، عامل سکته وی بوده است.

اما جالب آنکه پس از انتشار این خبر، مقامات سعودی در اقدامی عجیب، عکس و خبر ورود ملک عبدالله از نیویورک به دارالبیضاء مراکش را که مربوط به تاریخ شنبه، دوم بهمن ماه بوده است بعد از سه هفته بار دیگر در جایگاه تیتر یک صفحه نخست خبرگزاری عربستان قرار گرفته است.

از سوی دیگر آخرین خبر عکس دار این خبرگزاری به خبری عجیب اختصاص دارد و آن بازگشت سراسیمه شاهزاده "عبدالاله بن عبدالعزیز" برادر شاه سعودی از مبدئی نامعلوم به ریاض است که به نظر می رسد طبق تحلیل گزارش های پیشین، از مبدأ مراکش بوده باشد.

ساعت انتشار این خبر، 24 دقیقه بامداد به وقت ریاض است در حالی که معمولا سفرهای مقامات سعودی صبح زود یا حدود عصر و غروب انجام می گیرد.

اما نکته عجیب تر آنکه تمام افراد هیئت سیاسی حاضر در عکس منتشرشده از این خبر، علاوه بر چهره های افسرده، متأسف، اندوهگین و نگران، پیراهن های سیاه به تن دارند که پوشیدن چنین لباسی برای مقامات سعودی بی سابقه بوده است.

به رغم احتمال سیاسی بودن هدف از انتشار این خبر در فضای پرشور منطقه خاورمیانه، اما باید گفت که در صورت صحت و تأیید خبر مرگ ملک عبدالله، باید منتظر حوادث و تحولات بسیار مهمی نه در کشور عربستان و حجاز بلکه در سطح منطقه بود زیرا با توجه به اختلافات شدید گزینه های مطرح برای جایگزینی شاه سعودی در آل سعود، بعید به نظر می رسد که این خاندان، بتواند بر سر پادشاهی فردی واحد به توافق برسد و احتمال درگیری های داخلی و قبیله ای در این کشور وجود دارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( شنبه 89/11/23 :: ساعت 9:30 صبح )

»» آقای هاشمی گفتند ما بند پوتین این نیروها را هم نمیتوانیم تامین ک

سردار غلامعلی رشید در نشست واکاوی عملیات والفجر 8 گفت: به اعتقاد من استراتژی که امام (ره) بعد از فتح خرمشهر اتخاذ کرده بودند و بعد از دو جلسه با اعضای شورای‌عالی دفاع برای ورود به خاک عراق تصمیم گرفته شده بود، سیاسیون آن استراتژی را تقلیل داده بودند و یک استراتژی جنگ محدود در ذهن داشتند که در حقیقت به پیروزی کامل فکر نمی‌کردند، ‌چون تامل امام (ره) در دو جلسه حکایت از نکته‌ای می‌کند و در حقیقت می‌خواستند این نکته را تفهیم کنند که ورود به خاک عراق یک جنگ اساسی است و باید تا پایان رفت. جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: سیاسیون به این فکر می‌کردند که ما یک عملیات موفق انجام دهیم تا جنگ پایان یابد.

 امام(ره) در پاسخ به برخی گروهک‌ها و براساس نص صریح قرآن فرمودند: «جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» و رزمندگان ما شعار می‌دادند تا پیروزی. ولی به‌طور مشخص بعضی از سیاسیون و مقامات می‌گفتند جنگ جنگ تا یک عملیات. به ما می‌گفتند شما یک عملیات انجام دهید و به خانه‌هایتان برگردید. این جمله را در شب عملیات خیبر و فاو هم به ما گفتند. ولی بعد از فتح فاو به دلیل بی‌اعتنایی دشمن ثابت شد که این استراتژی شکست‏خورده و جنگ با انجام یک عملیات موفق به پایان نمی‌رسد. رشید افزود: در جریان فتنه 88 خیلی‌ از دولت میرحسین موسوی حرف می‌زدند در حالی که ما در سال 63 و 64 فریاد می‌زدیم که چرا دولت وارد جنگ نمی‌شود. در حالی که در یک سندی که در عملیات خیبر و بدر به دست ما آمده بود مشخص شد که وزیر نفت عراق به دستور صدام سه‌ماه در کنار یک فرمانده لشگر در حاشیه دجله زندگی کرده بود و بعد گزارش داده بود که پس از سه ماه زندگی در کنار یک فرمانده لشگر چه امکاناتی را به لشگر داده است. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( شنبه 89/11/23 :: ساعت 9:26 صبح )


»» عیادت تمدن از مادرشهیدی که 20سال بر مزار فرزندش زندگیکرد+عکس

استاندار تهران غروب پنجشنبه به صورت سر زده به‌منظور عیادت از مادر شهید قربانعلی رخشانی معروف به "ننه علی" که در منزل تنها دختر خود زندگی می کند، حاضر شد و از او عیادت کرد.

به گزارش رجانیوز، شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست که در دوران ستم شاهی در هواپیمایی کشوری مشغول به خدمت بود، در حین حمل و پخش اعلامیه های امام خمینی(ره) در شهر اهواز شناسایی و توسط ساواک دستگیر و پس از تحمل شکنجه های بسیار به شهادت رسید و در قبرستان اهواز دفن شد.

این مادر بزرگوار پس از با خبر شدن از شهادت فرزندش عازم اهواز می شود و به مدت یک سال در کنار مزار تنها فرزند پسرش بیتوته می کند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اطلاع امام خمینی(ره) می رسانند که در اهواز مادری به مدت یکسال در کنار مزار فرزند در حال زندگی است در حالی که این مادر ساکن تهران است.

به دستور امام(ره) پیکر این شهید به تهران منتقل می‌شود و این مادر شهید از سال1357 تا 1378 در بهشت زهرا(س) بر روی مزار فرزندش خانه ای بنا و شبانه روز در آنجا زندگی می‌کند.

ننه علی در حال حاضر به‌دلیل بیماری در منزل دخترش زندگی می کند و در اثر بیماری آلزایمر قدرت تکلم خود را از دست داده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 89/11/17 :: ساعت 9:52 صبح )


»» ترجمه خطبه عربی مقام معظم رهبری در نماز جمعه

حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ، خطبه عربی ایراد فرمودند که ترجمه کامل آن به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر فرزندان امت اسلامی در هر کجا که هستند . امروزه شرایط سرنوشت سازی بر جهان اسلام حاکم است که می تواند معادلات جهانی را در منطقه ای که در آن زندگی می کنیم تغییر دهد و آن را به نفع ملتها رقم زند. امری که به نفع ملتهای عربی و اسلامی است و می تواند غبار دهها سال ظلم ، ستم ، ذلت و تحقیری که غرب برای ملتهای اصیل وکهن منطقه به ارمغان آورد بزداید. 

معجزه ای که به دست ملت تونس به وقوع پیوست و در میان مردم با عظمت و شجاع مصر به اوج خود رسید نفسها را در سینه جهان غرب و در جهان اسلام حبس کرد و در هر یک به دلایلی چنین شد .
آنها حوادث مصر بزرگ را از نزدیک پیگیری می کنند، مصر کشور نوابغ، کشور محمد عبده و سید جمال، کشور سعد زغلول و احمد شوقی، کشور عبدالناصر و شیخ حسن البنا ، مصر سالهای 1967 ، 1973میلادی . 

همگان چشم به راه هستند تا ببینند لوای عزم و همت مصریها تا کجا اوج می گیرد که اگر این پرچم خدای ناکرده به زیر کشیده شود دورانی سیاه و تاریک با خود به دنبال خواهد داشت اما اگر بر قله های پیروزی به اهتزار درآید اوج آسمانها را خواهد شکافت. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( جمعه 89/11/15 :: ساعت 5:35 عصر )


»» یا ابا صالح المهدی جهان در انتظارت است

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( پنج شنبه 89/11/14 :: ساعت 5:52 عصر )

»» پیام سردار جعفری برای پدر شهیدان زینالدین

فرمانده کل سپاه در پیامی تاکید کرد: مرحوم حاج عبدالرزاق زین‌الدین حیات طیبه‌اش را به تربیت فرزندانی مومن، مجاهد و ولایتمدار سپری و سبز قامتانی چون سرداران شهید مهدی و مجید زین‌الدین را در عرصه دفاع از مکتب علوی و فاطمی، عاشقانه تقدیم حضرت دوست کرد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت پدر بزرگوار شهیدان زین‌الدین پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

ما اصاب من مصیبه الا باذن الله و من یومن بالله یهد قلبه "التغابن-?? "
خانواده محترم شهیدان والامقام مهدی و مجید زین‌الدین

خبر درگذشت یار وفادار نظام و بسیجی مخلص، ابوالشهیدین، مرحوم حاج عبدالرزاق زین‌الدین که در سالروز رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) دعوت حق را لبیک گفت، موجب تأثر و تألم خاطر فراوان گردید.

آن عزیز سفرکرده به دیار باقی را همان بس که حیات طیبه‌اش را به تربیت فرزندانی مومن، مجاهد و ولایتمدار سپری و سبز قامتانی چون سرداران شهید مهدی و مجید زین‌الدین را در عرصه دفاع از مکتب علوی و فاطمی، عاشقانه تقدیم حضرت دوست کرد.

او که عمر شریفش را در راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای آن طی کرده، سرانجام ندای ارجعی حضرت دوست را اجابت کرد و بسوی معبودش شتافت تا در جوار شهیدان عرش نشینش خوش بیاساید و حیاتی جاودان آغاز کند.

اینجانب فقدان آن پدر بزرگوار را تسلیت عرض کرده، از خداوند منان مسئلت می‌کنم روان پاکش را در اعلی علیین همراه با اولیاء و مقربانش محشور و به همسر مکرمه، انقلابی و ولایتمدار و نیز خانواده متدین ایشان در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و دعای خیر رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) شکیبایی، عزت و سعادت عطا فرماید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( پنج شنبه 89/11/14 :: ساعت 5:43 عصر )

»» طلیعه فجر انقلاب اسلامی در خاورمیانه

این روزها وقتی اتفاقات کشورهای منطقه از صفحه تلویزیون پخش می شود بیشتر شبیه رؤیا و خیال می نماید. تظاهرات‌های میلیونی مردمی که جان خود را کف دست گرفته تا دودمان جباران را از ریشه برکنند، آنهم در کشورهایی که سالیان سال مردم به ظلم و ستم حاکمان خودکامه خو گرفته و کمتر از خود ابراز مخالفت نشان می‌دادند.
 
البته در این بین نباید توجیهات مذهبی علمای درباری که آیه «أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُول وأُولی الأَمْرِ مِنْکُمْ» را به تبعیت ازهر حاکم فاسق و جائری تفسیر می‌کردند و با این ابزار زبان اعتراض مردم را بر تباهی حاکمیت می‌بریدند، نادیده گرفت.
جرقه این انقلاب عظیم از خودسازی یک جوان تونسی در مقابل پارلمان این کشور وعدم توجه دولت این کشور آغاز شد.
 
این رویداد آغازی بود تا به یکباره رودهای خروشان مردم خشمگین از گوشه و کنار شهرها به راه افتاده و جمعیتی عظیم را پدید آورند که همچون یک سونامی، حکومت مستبدی لائیک را پس از 3 دهه ظلم و دین ستیزی ساقط ساخت. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( دوشنبه 89/11/11 :: ساعت 10:13 عصر )


»» جدیدترین اظهارات هاشمی: محاکمه مهدی را پیگیری کنید

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران گفت که با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار داشته است و درباره‎ی فرزندان وی سخن گفته است.

به گزارش جهان به نقل از روات حدیث:مدیر پیشین مرکز خدمات گفت: من همیشه به آقای هاشمی ارادت داشتم و اینک هم دارم و رابطه‎ام با ایشان برقرار است و تا وقتی که ایشان با رهبری رابطه نزدیک دارند، ما هم داریم. وی افزود که به آقای هاشمی گفته است که شما چندین فرزند دارید محسن رئیس مترو است وکسی کاری به کارش ندارد و پشت سرش حرفی نیست، اما پشت سر مهدی سخن‎های زیادی است، این نشان می‎دهد که مهدی مشکل دارد، فاطمه مسئول بنیاد بیماری‎های خاص است وکسی از آن حرفی نمی‎زند ولی از فایزه شکایت دارند ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 89/11/10 :: ساعت 10:15 عصر )


»» ملت مصر خیانت سران خودش را تحمل نخواهد کرد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سال گذشته در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی، به تحولات منطقه و مساله فلسطین اشاره کردند و فرمودند: «شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود». 

به بهانه‌ی «اتفاقات اخیر در کشور مصر»، پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در ویژه‌نامه‌ای به بررسی تحولات اخیر در کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه می‌پردازد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 89/11/10 :: ساعت 10:14 عصر )


»» نشـانـی از سقـّای معـرفـت

چه دارد این سردار که این‌گونه آشفته می‌کند کلمات ِ جنون گرفته‌ام را؟ چه دارد این خنده‌های همیشه بر لبش که زمینگیر می‌کند خیال ناآرام و بیقرار مرا؟ چه دارد این قنوتهای با یک دست که یاد ابوالفضل العباس علیه السلام را چونان روضه ای سخت طاقت‌فرسا؛ برایمان می‌خواند؟


امیر بیان، علی علیه‌السلام در خطبه‌ای می‌فرمایند:«فانّ الجهاد بابٌ من ابواب الجنه فتحه الله لخاصّه اولیائه»
جهاد دری از درهای بهشت است که خدا این در را برای اولیاء ویژه خویش باز کرده است... دری که برای غیر اولیاء مسدود است و جز آنان کسی نمی‌تواند از این در وارد بهشت شود. دری نه برای اولیاء او... بل برای اولیاء خاصّه او!
دری نه برای آنان که جهاد را هشتم یا نهم باب بدانند بل بابی است مخصوص برای آنان که با مجاهده بتوانند از آن گذشتن، با ممارست، با تلاش، با تزکیه نفس...
دری برای آنان که یک ضرب قید تعلقات دنیوی را می‌زنند... ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 89/11/10 :: ساعت 11:7 صبح )


<      1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خبر اسید پاشی ،سوءقصد و یا تعرض به یک دختر جوان در شهرسمنان قویا
نماز شب
برادر داخل قبر شهیدحسن باقری
دلتنگی سردار اسماعیل احمدی مقدم
یا مقلّب القلوب والابصار
سردار سرتیپ پاسدار شهید حسن شاطری
چه تعداد ایرانی عضو فیس بوک هستند؟
پنج فیلترشکن صد درصد تضمینی!
شهید حاج احمد کاظمی
حیف که تهران دو کوهه ی قشنگی نیست!
معلم بزرگ اخلاق تهران رفت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 40
>> مجموع بازدیدها: 403626
» درباره من

شهدا
خادم الشهدا
امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم - که دیدم همین تعبیر «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به این نکات توجه دارید؛ این خیلى براى ما مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید. اینى که چه کار باید بکنید، چه جورى باید عمل کنید، چه جورى باید تبیین کنید، اینها چیزهائى نیست که من بیایم فهرست کنم، بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید؛ اینها کارهائى است که خود شماها باید در مجامع اصلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، در اتاقهاى فکرتان بنشینید، راهکارها را پیدا کنید؛ لیکن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى است در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با یک حرکت همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى متکى به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمىِ رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى. باید با این جریان شیطانىِ خطرناک مقابله شود.

» پیوندهای روزانه

افسر جوان جنگ نرم [152]
اولین یادوراه شهدا عاشورایی [55]
مشاوره ازدواج [484]
سایت خبری تابناک [213]
فاوا نیوز [197]
سایت فرهنگ انقلاب اسلامی [295]
محبان الزهرا [365]
ذاکرین [389]
سایت رهبری [483]
سایت صبح [244]
رجا نیوز [372]
سبکبالان [682]
دفاع مقدس [1046]
سایت ناجا [332]
[آرشیو(14)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
شهادت[128] . شهید علیرضا مولایی . عید . فاطمیه . قم . مادر . نوروز . نیروی انتظامی . ولایت . یاس . کرببلا . آقا . احساس . ایت الله . ایران . بسیجی . بهجت . خمینی . ریگی . سید احمد . شاخص .
» آرشیو مطالب
یادیاران
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
خرداد 90
اردیبهشت 90
مهر 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
برادران شهید هاشمی
WOET
fazestan
گرمساری
غمکده ی چاه علی(ع)

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان









» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب