سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فرا گیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است [امام علی علیه السلام]
شهدا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عکس/حجت الاسلام قرائتی در سالهای جنگ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( شنبه 91/2/2 :: ساعت 10:19 عصر )

»» سرلشگر پاسدار شهید محمد ابراهیم همت

محمد ابراهیم همت در12 فروردین 1334 در شهرضا متولد شد.

ابراهیم پیش از پیروزی انقلاب از جوانان فعال زادگاهش در مبارزات ضد رژیم پهلوی به شمار می رفت.پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، مدتی را در جهاد سازندگی گذراند و سپس به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوسته و عازم کردستان شد.

در کردستان ، مدتی مسئولیت واحد فرهنگی و روابط عمومی سپاه پاوه را بر عهده گرفت و سپس فرماندهی سپاه پاوه به او واگذار شد. در همین ایام روابط نزدیکی با فرماندهی سپاه مریوان ، حاج احمد متوسلیان برقرار نمود و دوستی عمیقی میان آنان شکل گرفت. از این پس ، حاج همت به جمع مریدان حاج احمد متوسلیان پیوست و در تاسیس لشکر 27 محمد رسول الله(ص) دوشادوش حاج احمد شرکت نمود.

پس از عملیات بیت المقدس ، حاج همت به همراه قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه و لبنان عزیمت نمود اما با ربوده شده حاج احمد متوسلیان ، حاج همت به فرمان حضرت امام ، قوای محمد رسول الله(ص) را به ایران بازگرداند و در عملیات رمضان حاضر شد.

حاج محمد ابراهیم همت ، دومین فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص) سرانجام در 24  اسفند 1362 در عملیات خیبر شربت شهادت نوشید.

پیکر پاک حاج همت در  زادگاهش «شهرضا» به خاک سپرده شد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( شنبه 90/12/20 :: ساعت 5:21 عصر )

»» حاشیه خواندنی دیدار رهبرانقلاب با خانواده شهید احمدیروشن

در پی دیدار رهبر انقلاب از خانوده شهید مصطفی احمدی روشن، پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارشی حاشیه‌ای از این دیدار منتشر کرده است.


سرم را تکیه داده بودم به شیشه‌ی ماشینی که از لابه‌لای اتومبیل‌های توی خیابان به سرعت می‌رفت تا به موقع برسیم خانه‌ی مصطفی؛ به موقع یعنی زودتر از رهبر انقلاب.

مصطفی سر جمع 7 ماه و 7 روز بزرگتر از من بود و پسرش هم تقریباً هم‌سن دخترم. فکر کردم به اینکه اگر اتفاقی – مثلاً تصادف- برایم پیش بیاید حال خانواده‌ام چطور خواهد شد؛ پدر، مادر، همسر، دخترم، برادرها و بقیه. از روی محبت، هیچ دلم نخواست که تصورشان بکنم؛ ولی چند دقیقه‌ی بعد قرار بود برسم به خانه‌ی جوانی هم‌ریش و هم‌سن‌وسال خودم که اتفاقی برایش افتاده و حال خانواده‌اش را تصویر کنم. خانواده‌ای که دیگر او را نخواهند دید.

ماشین در ترافیک سنگین از بیت رهبری در انتهای فلسطین آمده بود تا اول پاسداران و در خیابان گل نبی و ترافیکش – همان‌جا که ماشین مصطفی را منفجر کردند- سر از شیشه‌ی ماشین برداشتم. فکر کردم اگر به لطف رانندگی! راننده‌مان همین الان نمیریم بالاخره گریزی هم از تقدیر همیشگی و همگانی حضرت حق نداریم. یک لحظه فکر اینکه آدمی مثل مصطفی چقدر می‌تواند خوشبخت و خوش‌عاقبت باشد، از جا پراندم. این ماجرا زاویه‌ی دید صحیح می‌خواهد. از این زاویه همه‌اش شور است و حماسه. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 90/11/2 :: ساعت 1:38 عصر )


»» گرمساری

www.garmsari.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( دوشنبه 90/10/19 :: ساعت 7:39 عصر )

»» سردار گمنام شهید سرلشگر پاسدار حسن تهرانی مقدم

وقتی سرداری در گمنامی شهید بشود، سخن گفتن از او سخت خواهد بود و شاید بهترین کسانی که می‌توانند در مورد او صحبت کنند، دوستان و همرزمان بسیار نزدیکش باشند.

سردار شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم، یکی از همان‌هایی است که دوستانش، اولین ویژگی او را در "گمنامی‌" و "اخلاص" خلاصه می کنند و همین گمنامی است که موجب می‌شود تا برای شناخت بیشتر او سراغ یکی از نزدیک‌ترین‌هایش برویم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که بیش از سه دهه از نزدیکترین دوستان سردار طهرانی‌مقدم بود، در گفت‌وگویی به برخی خاطرات و خصوصیات همرزم شهیدش می پردازد که امید است در آستانه چهلمین روز شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام، مقبول دوستداران راه شهدا بیفتد.

سردار حاجی زاده در ابتدای این گفتگو به این نکته اشاره می کند که دوست دارد همچون ایام دفاع مقدس، همرزم شهیدش را با نام کوچک صدا کند چرا که این نشانه ای از آن روزهاست که هیچ لقب و عنوانی جز اسم کوچک در میان رزمندگان رایج نبود.

متن کامل این گفتگو یه شرح زیر است.

تنها خواص سپاه او را می شناختند

روحیه حسن اینطور بود که خودش می خواست گمنام باشد و همین، کار دوستانش را سخت می کرد. البته ما شهدای زیادی داشتیم که مردم آنها را می شناختند و دوستان و نزدیکان آنها، فقط قدری اطلاعات بیشتر از آنها می دادند اما حسن از اول دوست داشت گمنام باشد و این گمنامی هم به گونه ای بود که غیر از خواص سپاه، کسی او را نمی شناخت.

ما در سی سالی که با حسن بودیم، چیزهای زیادی از او یاد گرفتیم و اولین موضوع که برای ما از همان سالهای اول جنگ، مشهود بود اینست که هر کار او تنها برای رضای خدا بود و دیگران را هم به این کار توصیه می کرد.

اینکه می گویم "هر کاری" یعنی حتی ورزش کردن، غذاخوردن و دعا کردنش هم تنها برای رضای خدا بود و این را در عمل نشان می داد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( سه شنبه 90/9/29 :: ساعت 8:20 عصر )


»» شهید محمود کاوه

دهم شهریورماه سالروز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام، شهید محمود کاوه است.

 به این مناسبت مروری می کنیم بر زندگی، فعالیت‌ها و چگونگی شهادت شهید کاوه، به این امید که رهرو راهش باشم و یاریگر ما در روز جزا باشد.

تولد و کودکی

سال ‌1340 هجری شمسی در مشهد مقدس متولد شد. پدرش که از کسبه متعهد به شمار می‌آمد، در دوران ستمشاهی و اختناق، با علما و روحانیون مبارز، از جمله حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شهید هاشمی‌نژاد و شهید کامیاب ارتباط داشت. وی که برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قائل بود، محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه فرزندش را با مکتب اهل بیت (ع) و تعالیم انسان‌ساز اسلام آشنا می‌کرد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( جمعه 90/6/11 :: ساعت 1:57 عصر )

»» اولین جملاتی که مقام معظم رهبری با دست چپ نوشتند

آقا لوله تنفس داشتند و نمی‌توانستند حرف بزنند. خودشان کاملاً حس کرده بودند که دست راستشان کار نمی‌کند. اولین چیزی که با دست چپ نوشتند، دو سؤال بود.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ابتدای پیروزی انقلاب یکی از مشکلات جدی نظام جمهوری اسلامی موضوع منافقینی بود که برای رسیدن به اهدافشان دست به هر کاری می زدند و از کشته شدن زنان و کودکان و بی گناهان هیچ ترسی نداشتند. سال 60 سالی بود که آنها با عملیات های تروریستی پی در پی سعی در براندازی نظام داشتند. یکی از این عملیات ها ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر 60 بود که الحمدالله با شکست منافقین رو به رو شد.


*چهار پنج روز از عزل بنی‌صدر می‌گذشت. جنگ با عراق و شورش منافقین بعد از اعلام جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی، بحث داغ محافل بود. آیت‌الله خامنه‌ای که از جبهه‌ها برگشته و خدمت امام رسیده بودند، بعد از دیدار، طبق برنامه‌ شنبه‌ها، عازم یکی از مساجد جنوب‌شهر برای سخنرانی بودند.

خودرو حامل آیت‌الله خامنه‌ای که از جماران حرکت می‌‌کرد، آن روز مهمان ویژه‌ای داشت؛ خلبان عباس بابایی که می‌خواست درد دل‌هایش را با نماینده‌ امام در شورای عالی دفاع در میان بگذارد. آن‌ها نیم‌ ساعت زودتر از اذان ظهر به مسجد ابوذر رسیدند و گفت‌وگوشان را در همان مسجد ادامه دادند.

نماز ظهر تمام شد. آقا رفتند پشت تریبون. نمازگزاران همان‌طور منظم در صفوف نماز نشسته بودند. پرسش‌های نوشته‌ مردم را به سخنران می‌دادند، اگرچه بعضی از پرسش‌ها تند و حتی گاهی بی‌ربط بود.
آقا در سخنرانی مقدمه‌ای ‌چیدند تا به این‌جا ‌رسیدند که: «امروز شایعات فراوانی بین مردم پخش شده و من می‌خواهم به بخشی از آن‌ها پاسخ بدهم.»

بین جمعیت ضبط صوتی دست به دست شد تا رسید به جوانی با قد متوسط و موهای فری و کت و پیراهن چهارخانه و صورتی با ته‌ریش مختصر که آن روزها کلیشه‌ چهره‌ و تیپ خیلی از جوان‌ها بود. خودش را رساند به تریبون. ضبط را گذاشت روی تریبون؛ درست مقابل قلب سخنران. دستش را گذاشت روی دکمه‌ Play. شاسی تق تق صدا کرد و روشن نشد؛ مثل حالت پایان نوار، اما او رفت. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 90/4/5 :: ساعت 7:23 عصر )

»» «خرمشهر را خدا آزاد کرد» خطاب امام (ره) به اصحاب غرور بود

نگاهی عمیق به جریانات اخیر در کشور نشان می‌دهد که ریشه بسیاری از ولایت گریزی‌ها آن هم در سطوح بالای مدیریتی کشور، ناشی از غروری است که گریبان برخی از آدم‌ها را گرفته است.

"این مطلب مهم را که کرارا عرض کرده‌ام، تکرار می‌کنم که ملت عزیز مجاهد بویژه سلحشوران رزمنده مجاهد فی سبیل الله توجه داشته باشند که غرور از پیروزی‌ها آفت بزرگی است که شیطان باطنی در بندگان خدا به وجود می‌آورد تا آنان را از راه حق منحرف کند، و..."

  آنچه در بالا آمد بخشی از پیام امام خمینی (ره) به مناسبت ?? بهمن سال ???? بود، یعنی هشت ماه پس از آزادسازی خرمشهر. حال که ?? سال از این پیروزی بزرگ می‌گذرد، فرصت مناسبی است تا از خود بپرسیم چرا امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد؟

 

 

 

شاید خواندن سطور برای جوانان این دوره قابل هضم نباشد، اما این یک حقیقت است و آن اینکه جوانان دیروز، وقتی برای دفاع از کیان ملت و کشور اسلحه به دست گرفته و در خطوط نبرد حاضر شدند، هیچگاه به پیروزی در عملیاتی نیاندیشیدند. آنان یک جمله را همواره با خود تکرار می‌کردند و آن اینکه ما مامور به انجام تکلیف هستیم نه حصول نتیجه. و صد البته که این تفکر با هیچ یکی از معیارهای مادی و عقلی قابل سنجش نیست. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( شنبه 90/2/31 :: ساعت 3:6 عصر )


»» ایستادگی تا حذف جریان منحرف نفوذی در ریاست جمهوری

حاج حسین الله کرم در جلسه هفتگی شورای هماهنگی حزب الله در مقایسه عملکرد دولت دهم با دولتهای گذشته اظهار داشت:
این مقایسه در دوشکل زیر قابل تصور است :
1. برآیند عملکرد دولت دهم بدون در نظر گرفتن مؤلفه ی انحرافات جریان نفوذی از عملکرد دولت-های آقایان هاشمی و خاتمی بهتر است . چراکه دیدگاه سرمایه داری دولت آقای هاشمی در نهایت یک دولت سکولارمحور را در پی آورد که با روح عدالتخواهی وظلم ستیزی اسلام و قانون اساسی در تضاد و تعارض قرار می گرفت.دیدگاه توسعه سیاسی دولت آقای خاتمی نیز با تداوم همان سیاست اقتصادی سرمایه داری به سوی ساختارشکنی و تجدیدنظرطلبی در مبانی اندیشه دینی و فرهنگ انقلابی شلتاق میکرد.
2. برآیند عملکرد دولت دهم با درنظر گرفتن تأثیرات مؤلفه انحرافات جریان نفوذی مانند همان عملکرد دولتهای آقایان هاشمی و خاتمی می باشد.گرچه سرانجام دیدگاه ترکیبی دولت های حزب کارگزاران وحزب مشارکت و گروه های همسو عملاً منجر به شکل گیری فتنه سیاسی پس از انتخابات خردادماه سال1388 گردید،اما جریان نفوذی و منحرف با در دست گرفتن مدیریت فرهنگ و امنیت به باز تولید فتنه در قالب جدیدی که می توان آنرا فتنه دینی نامید،پرداخت.
دراین میان برخی معتقد به عدم امکان تفکیک مؤلفه ی جریان انحرافی و نفوذی از بدنه ی اصلی دولت هستند.
الله کرم در ادامه به تجزیه و تحلیل حالات محتمل عملکرد آتی دولت پرداخت.وی اظهار داشت اگر بپذیریم رفتار هر گروه سیاسی را می توان در سه مدل عملگرا(مدل پیگیر منافع فردی و جمعی)،واقع گرا (مدل پیگیر منافع گروهی وملّی) و توهم گرا(مدل پیگیر منافع فردی و گروهی ذیل شبه آرمانی)تحلیل نمود؛از اینرو درپیش فرض اول با مؤلفه مدل عملگرا از سوی بدنه ی اصلی دولت دهم روبرو هستیم،درحالیکه جریان انحرافی و نفوذی با مؤلفه ی مدل توهم گرا به حفظ قدرت و کسب آراء به هر شیوه ی ممکن عمل خواهد نمود؛باستان گرایی متأثر از استخوانهای پوسیده ی فرهنگ منحط ستم شاهی ، طرح به اصطلاح مکتب ایرانی،بحث دوستی با مردم اسرائیل،حمله ناجوانمردانه و مضحک و غیرشرعی به مدیریت انبیاء و امثالهم در مدل توهم گرا قابل اشاره و دقت است. از اینرو اگر تفکیک میان جریان انحرافی و بدنه ی اصلی دولت را قائل باشیم ،امکان بازتولید افتخارات دولت نهم در دولت دهم وجود خواهد داشت.
الله کرم اظهار داشت در پیش فرض ب که بدنه ی اصلی دولت تحت تأثیر جریان انحرافی قرارگیرد شاهد حاکمیت و غلبه ی مدل توهم گرا خواهیم بود.دراین صورت رویگردانی فزاینده مردم از جریان انحرافی و افول اقبال مردمی از بدنه ی اصلی دولت خودرانشان خواهد داد .
وی در آخر اذعان داشت بی تردید جریان های حزب اللهی به عنوان نمادحرکت های خودجوش مردمی و با تأسی از ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) با تمام توان به دفاع ازآرمان های انقلابی و قانون اساسی خواهند پرداخت.
21/02/1390



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( شنبه 90/2/24 :: ساعت 3:40 عصر )

»» پیکر آیت الله قزوینی سالم از قبر خارج شد

آیت‌الله سید محمد باقر فالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: مرحوم آیت الله آقا سید محمد کاظم قزوینی از منبری‌ها و نویسندگان مهم حوزه علمیه کربلای معلی بودند. ایشان فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی آقا سید ابراهیم قزوینی هستند که در سن کودکی پدرشان را از دست داده و یتیم شده و در دامان مرحوم عمویشان آیت الله سید صادق قزوینی ـ پدر آیت آلله سید مرتضی قزوینی که هم اکنون امام جماعت حرم امام حسین (ع) هستند ـ پرورش یافتند.
وی خاطرنشان کرد: آن مرحوم در کنار خدمت به منبر اهل بیت (ع)، کتاب‌های متعددی تالیف کرده‌اند که از جمله آن " الامام علی من المهد الی اللحد "، "فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد "، "الامام جواد من المهد الی اللحد "، "الامام هادی من المهد الی اللحد "، "الامام العسکری من المهد الی اللحد "و همچنین "الامام المهدی من المهد الی الظهور " است.
آیت الله فالی در ادامه با یادآوری اینکه "این عالم ربانی با توجه به دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان حنجره، 17 سال پیش در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفتند تصریح کرد: هفده سال پیش پس از تشییع عظیم و پرشور، پیکر پاک و مطهر آیت الله سید محمدکاظم قزوینی در حسینیه کربلایی‌های مقیم قم در محراب حسینیه دقیقاً زیر منبری که سال‌های سال عرض ارادت به اهل بیت می‌کردند به خاک سپرده شد.
وی ادامه داد: روی سینه آن مرحوم کتاب «فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت»را قرار داده بودند. این کتاب به زبان‌های مختلفی از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. هم اکنون پس از 17 سال در پی توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) از خانواده ایشان می‌خواهند که حسینیه مذکور با توجه به همجواری با حرم مطهر تخریب شود، قبر ایشان نبش شد و مشاهده شد بدنشان تازه، کفن دست نخورده و سالم و کتاب فاطمه زهرا(س) از ولادت تا شهادت کماکان بر روی سینه مبارک شان قرار دارد. ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( چهارشنبه 90/2/21 :: ساعت 11:32 صبح )


   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خبر اسید پاشی ،سوءقصد و یا تعرض به یک دختر جوان در شهرسمنان قویا
نماز شب
برادر داخل قبر شهیدحسن باقری
دلتنگی سردار اسماعیل احمدی مقدم
یا مقلّب القلوب والابصار
سردار سرتیپ پاسدار شهید حسن شاطری
چه تعداد ایرانی عضو فیس بوک هستند؟
پنج فیلترشکن صد درصد تضمینی!
شهید حاج احمد کاظمی
حیف که تهران دو کوهه ی قشنگی نیست!
معلم بزرگ اخلاق تهران رفت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 19
>> مجموع بازدیدها: 403119
» درباره من

شهدا
خادم الشهدا
امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم - که دیدم همین تعبیر «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به این نکات توجه دارید؛ این خیلى براى ما مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید. اینى که چه کار باید بکنید، چه جورى باید عمل کنید، چه جورى باید تبیین کنید، اینها چیزهائى نیست که من بیایم فهرست کنم، بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید؛ اینها کارهائى است که خود شماها باید در مجامع اصلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، در اتاقهاى فکرتان بنشینید، راهکارها را پیدا کنید؛ لیکن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى است در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با یک حرکت همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى متکى به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمىِ رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى. باید با این جریان شیطانىِ خطرناک مقابله شود.

» پیوندهای روزانه

افسر جوان جنگ نرم [152]
اولین یادوراه شهدا عاشورایی [55]
مشاوره ازدواج [484]
سایت خبری تابناک [213]
فاوا نیوز [197]
سایت فرهنگ انقلاب اسلامی [295]
محبان الزهرا [365]
ذاکرین [389]
سایت رهبری [483]
سایت صبح [244]
رجا نیوز [372]
سبکبالان [682]
دفاع مقدس [1046]
سایت ناجا [332]
[آرشیو(14)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
شهادت[128] . شهید علیرضا مولایی . عید . فاطمیه . قم . مادر . نوروز . نیروی انتظامی . ولایت . یاس . کرببلا . آقا . احساس . ایت الله . ایران . بسیجی . بهجت . خمینی . ریگی . سید احمد . شاخص .
» آرشیو مطالب
یادیاران
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
خرداد 90
اردیبهشت 90
مهر 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
برادران شهید هاشمی
WOET
fazestan
گرمساری
غمکده ی چاه علی(ع)

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان









» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب