سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ شما نزد خداوند، نیکْ کردارترینِ شماست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
شهدا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» منتظر شهادت بابا بودیم

فرزند ارشد شهید کاظمی با بیان اینکه این اواخر منتظر شهادت بابا بودیم، گفت: انتظار شهادت بابا را داشتیم ولی منتظر «فرزند شهید» شدن نبودیم؛ در عالم بچگی‌ خودم تصور شهادت بابا را داشتم اما فکر اینکه بعد از بابا چه می‌شود را نه.

محمد مهدی کاظمی فرزند ارشد سردار شهید احمد کاظمی است؛ او خود را فرزند کربلای 5 می‌داند و شهید کاظمی را نه تنها یک پدر مهربان که رفیق تنهایی‌ها و راهنمای امین زندگی‌اش؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: وقتی به دنیا آمدم، پدرم در جنگ بود؛ حتی خبر تولد مرا هم در عملیات بوده که می‌شنود؛ نبودن او و مشغله‌هایش باعث شد تا رابطه زیادی با هم نداشته باشیم؛ آنقدر که وقتی او را می‌دیدم به جای بابا به او عمو می‌گفتم.

کاظمی ادامه داد: شناخت من از بابا به روزهای بعد از جنگ برمی‌گردد؛ وقتی که در سال 79 او فرمانده نیروی هوایی سپاه شد و ما به تهران آمدیم؛ اگر چه حجم کارهای او باز هم زیاد بود، اما بیشتر از سابق در خانه بود؛ دوران بعد از جنک نقطه عطف احساس بابا داشتن برای من و برادرم بود؛ ولی باید اعتراف کنم که دوری از او برای ما یک عادت شده بود.

فرزند ارشد شهید کاظمی با بیان اینکه پدرم را تا زمان شهادتش نشناختم،‌ افزود: بعد از شهادت بابا بود که فهمیدم او چه شخصیت بزرگی است؛ چون او هیچ وقت درباره کارها و فعالیتش در خانه صحبت نمی‌کرد و اگر از او سؤالی هم می‌کردیم، جواب‌های سربالا می‌داد.

*می‌گفت «تو که بچه بودی انگشتم را گاز گرفتی و کنده شد»

وی با بیان خاطره‌ای از شهید کاظمی اظهار داشت: یادم هست هر وقت درباره انگشتش که قطع‌ شده بود،‌ سؤال می‌کردیم می‌گفت «تو که بچه بودی انگشتم را گاز گرفتی و کنده شد» و من بعد از شهادت بابا از زبان آقا رشید شنیدم که در عملیات خیبر انگشت بابا تیر می‌خورد و از پوست آویزان می‌شود؛ اما او اعتنایی نمی‌کند و انگشتش را می‌کند و به طرف دیگری می‌اندازد و به کارش ادامه می‌دهد.

کاظمی گفت: هر چه بیشتر او را می‌شناسم، سرم را با افتخار بالاتر می‌گیرم و به داشتن چنین پدری بر خود می‌بالم؛‌ دوست دارم طوری زندگی کنم که بعد از من فرزندانم به من افتخار کنند.

*پدرم خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست

فرزند شهید کاظمی، اخلاص و عشق به ولایت را از ویژگی‌های بارز پدرش خواند و ادامه داد: پدرم خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست و تمام تلاشش را می‌کرد که امر آقا را به بهترین شکل اجرا کند؛ از طرف دیگر او انسان‌شناسی‌ خاصی داشت؛ افراد را بعد از یک برخورد کوتاه می‌شناخت و همیشه به ما توصیه می‌کرد تجربه‌های مرا تجربه نکنید.

وی بیان داشت: من واقعاً‌ دوست داشتم که به پدرم خدمت کنم؛ دلم می‌خواست همیشه کنارش باشم؛ جدا از آن ارتباط پدر و پسری و حتی شده به عنوان راننده‌اش به او نزدیک باشم؛ ولی این فرصت‌ هیچگاه محیا نشد، به جز همان آواخر حیاتش که هفته بسیج بود و چون می‌دانست من علاقه دارم، مرا با خودش به یکی از برنامه‌هایی برد که می‌خواست در آن سخنرانی کند.

*این اواخر منتظر شهادت بابا بودیم

کاظمی با بیان اینکه این اواخر منتظر شهادت بابا بودیم، گفت: انتظار شهادت بابا را داشتیم ولی منتظر «فرزند شهید» شدن نبودیم چون درک این موضوع برایم سخت بود؛ توی عالم بچگی‌ خودم تصور شهادت بابا را داشتم اما فکر اینکه بعد از بابا چه می‌شود را نه.

وی افزود: بابا موضوع شهادتش را بارها در خانه هم مطرح کرده بود و همیشه به مادرم می‌گفت «اگر تو راضی باشی، من حتماً‌ شهید می‌شوم»؛ مادرم برای من تعریف کرد به شهادت پدرت راضی نمی‌شدم که بار آخر به من گفت «اگر راضی شوی و من شهید شوم، به فاطمه زهرا (س) قسم می‌خورم همیشه کنارتان باشم» و واقعاً‌ هم این اتفاق افتاده است و حضور معنوی او را در زندگی و کارهایمان احساس می‌کنیم؛ حتی در برنامه‌ای که می‌خواستیم برای سالگرد شهادتش بگیریم، به شیوه‌های مختلف و حتی در خواب برخی از دوستان آمده بود و ابراز کرده بود که نگران کار ما است.

فرزند شهید کاظمی اظهار داشت: ارتباطم با پدر بعد از شهادت کمرنگ که نشده هیچ، بیشتر هم شده است؛ و حالا هم در همه کارها با او مشورت می‌کنم به خصوص در موضوع ازدواجم؛ بعد از شهادتش اولین توصیه‌ای که به من کرد این بود که گفت «محمد همه چیز را با مادرت مشورت کن».

*فرزندان شهدا بعد از پدرانشان باید نخستین پشتیبانان ولایت فقیه باشند

کاظمی گفت: خط مشی‌ ما را بابا تا ابد ترسیم کرده و آن این است که سرباز مقام معظم رهبری باشیم و در صراط مستقیم و پشت سر ولایت فقیه حرکت کنیم؛ در حوادث بعد از انتخابات سال گذشته خیلی‌ از دوستان، خواب بابا را دیده بودند که بسیار در تلاش و فعالیت است و حتی به یکی از دوستان گفته بود «اگر من بودم می‌دانستم چه کار کنم»؛ چون او بسیار دغدغه انقلاب و امام و رهبر را داشت و حتی بعد از شهادت هم توجه او نسبت به این ماجرا قطع نشده است.

وی افزود: تصور من این است که یک فرزند شهید باید دومین نفر بعد از پدرش در تبعیت از ولایت و نخستین نفری باشد که راه پدرش را ادامه می‌دهد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( یکشنبه 89/10/19 :: ساعت 10:10 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خبر اسید پاشی ،سوءقصد و یا تعرض به یک دختر جوان در شهرسمنان قویا
نماز شب
برادر داخل قبر شهیدحسن باقری
دلتنگی سردار اسماعیل احمدی مقدم
یا مقلّب القلوب والابصار
سردار سرتیپ پاسدار شهید حسن شاطری
چه تعداد ایرانی عضو فیس بوک هستند؟
پنج فیلترشکن صد درصد تضمینی!
شهید حاج احمد کاظمی
حیف که تهران دو کوهه ی قشنگی نیست!
معلم بزرگ اخلاق تهران رفت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 36
>> بازدید دیروز: 16
>> مجموع بازدیدها: 403917
» درباره من

شهدا
خادم الشهدا
امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم - که دیدم همین تعبیر «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به این نکات توجه دارید؛ این خیلى براى ما مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید. اینى که چه کار باید بکنید، چه جورى باید عمل کنید، چه جورى باید تبیین کنید، اینها چیزهائى نیست که من بیایم فهرست کنم، بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید؛ اینها کارهائى است که خود شماها باید در مجامع اصلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، در اتاقهاى فکرتان بنشینید، راهکارها را پیدا کنید؛ لیکن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى است در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با یک حرکت همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى متکى به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمىِ رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى. باید با این جریان شیطانىِ خطرناک مقابله شود.

» پیوندهای روزانه

افسر جوان جنگ نرم [152]
اولین یادوراه شهدا عاشورایی [55]
مشاوره ازدواج [484]
سایت خبری تابناک [213]
فاوا نیوز [197]
سایت فرهنگ انقلاب اسلامی [295]
محبان الزهرا [365]
ذاکرین [389]
سایت رهبری [483]
سایت صبح [244]
رجا نیوز [372]
سبکبالان [682]
دفاع مقدس [1046]
سایت ناجا [332]
[آرشیو(14)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
شهادت[128] . شهید علیرضا مولایی . عید . فاطمیه . قم . مادر . نوروز . نیروی انتظامی . ولایت . یاس . کرببلا . آقا . احساس . ایت الله . ایران . بسیجی . بهجت . خمینی . ریگی . سید احمد . شاخص .
» آرشیو مطالب
یادیاران
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
خرداد 90
اردیبهشت 90
مهر 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
برادران شهید هاشمی
WOET
fazestan
گرمساری
غمکده ی چاه علی(ع)

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان









» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب