سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن گویید تا شناخته شوید که آدمى زیر زبانش نهان است . [نهج البلاغه]
شهدا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اعتراض شدید دانشجویان به لاریجانی

اعتراض شدید دانشجویان به لاریجانی/ رسایی: باید مشخص شود طراحان مصوبه با چه کسانی جلسه داشتند

مصوبه جنجالی مجلس هشتم در دفاع از ادامه وضعیت موجود مدیریت دانشگاه آزاد و وقف این بنگاه علمی اقتصادی 250 هزار میلیارد تومانی، موج عمیقی از تعجب و خشم را در میان جنبش دانشجویی به دنبال داشته است.

به گزارش رجانیوز، صبح امروز (سه‌شنبه) تعداد زیادی از دانشجویان در اوج فصل امتحانات، به دعوت  تشکل‌های دانشجویی،  در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و به مخدوش کردن شأن مجلس و مصوبه اخیر آن از سوی نمایندگان جاسبی‌گرا اعتراض کردند.

در این تجمع که با مجوز قانونی از  وزارت کشور در مقابل مجلس برگزار شده بود، نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی در سخنانی اعتراض خود را به مصوبه اخیر مجلس اعلام کردند.

این تجمع در حالی در مقابل مجلس برگزار شد که روز گذشته لاریجانی منتقدین این مصوبه را دریده گو، غوغاسالار وبی منطق خواند. در همین حال رسانه های حامی لاریجانی از جمله خبر، مهر و تابناک ترجیح دادند تا اخبار این تجمع را پوشش ندهند.

تابناک رسانه نزدیک به رضایی نیز در اقدامی تاسف بار تلاش کرد تا این تجمع را بی اهمیت و کم تعداد توصیف کند. این سایت خبری که از حامیان لاریجانی بحساب می آید به نقل از یک سایت گمنام نوشت: " تجمعات در مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی امری عادی تلقی می شود و بطور معمول هر هفته اقشار گوناگون برای اینکه برخی مشکلات و دغدغه های خود را به گوش نمایندگان ملت برسانند، در این مکان تجمع می کنند."

دانشجویان حاضر در تجمع نیز پلاکارد هایی در اعتراض به اقدام غیرقانونی نمایندگان مجلس در دست داشتند که در آنها نوشته شده بود:

"خانه ملت وقف جاسبی"، "بنوسید وقف بخوانید تاراج بیت المال"، "دانشگاه آزاد را از اسلام آزاد و به نام اسلام وقف کردند"، "یکشنبه سیاه روزی که مجلس وقف دانشگاه آزاد شد"، "طرح 3 فوریت بعدی وقف وزارت نفت به نام بچه های درس خوان لندن"و...

در این تجمع علاوه بر نمایندگان تشکل های دانشجویی، برخی از نمایندگان مجلس مخالف این طرح نیز به جمع دانشجویان پیوسته و به این موج اعتراضی پیوستند.
 
رسایی، زارعی، فدایی، افتخاری، زاکانی، نادران و کوچک زاده از جمله نمایندگانی بودند که در این تجمع سخنرانی کردند.

نمایندگان دانشجویی نیز با اشاره به علم مجلس به نظر رهبر انقلاب پیرامون موضوعات مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اقدام لاریجانی در به رای گذاشتن این نظر ابراز تاسف کرده و از این اقدام نمایندگان به شدت انتقاد کردند.

دانشجویان که خشم و تاسف از اقدام مجلس در لحن صحبت ها و شعارهایشان آشکار بود، با شعارهای مختلف به اقدام مجلس واکنش نشان دادند. دانشجویان شعار می دادند: "مجلس اشرافیت مایه ننگ ملت"، "نماینده جاسبی اخراج باید گردد"، "نماینده خائن شرمت باد شرمت باد "،‌ " مجلس، مافیا پیوندتان مبارک "، "جاسبی قانون شکن شرمت باد شرمت باد "مجلس جاسبی‌گرا استعفا استعفا "، "مرگ بر اسلام آمریکایی "، "عباسپور تهرانی استعفا استعفا "، "برادرزن جاسبی استعفا استعفا "، "وکیل حزب‌الهی تشکر تشکر "، " وکیل بابصیرت تشکر تشکر "، "جاسبی جاسبی ننگ به نیرنگ تو "، "مجلس لاریجانی تو مشت ... "، "مجلس بی‌ولایت تعطیل باید گردد "، "غارتگر بیت‌المال اعدام باید گردد "...

این دانشجویان به ویژه نسبت به عملکرد علی لاریجانی واکنش جدی نشان داده و علیه او شعارهایی سر دادند. دانشجویان حاضر خواستار برکناری عباسپور از ریاست کمیسیون آموزش مجلس شدند.

کوچک زاده: این جمع نگران هتک حرمت مجلس است

کوچک زاده در سخنانی خطاب به لاریجانی گفت: این جمع حاضر به خاطر تحقیر مجلس و نمایندگان نیست بلکه برای حمایت از حرمت مجلس اینجا آمده اند.

وی ادامه داد: این دانشجویان که اینجا جمع شده اند حرفشان این است که چرا مجلس نمایندگانی را در خود جا داده است که با یک سری روابط مخفی با دانشگاه آزاد به نفع آن کار می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی نمایندگان از دانشگاه آزاد مدرک گرفته اند، گفت: این دوستان که مدرک واقعی گرفته اند، چرا ترس دارند از اینکه اسمشان افشا شود.

رسایی: پرونده های محرمانه دفتر مهدی هاشمی در دانشگاه آزاد  را انگلیس دیده است، چرا مردم نبینند

حجت‌الاسلام حمید رسایی نیز در سخنان خود با تاکید بر اینکه اعتراض امروز دانشجویان تحقیر مجلس نیست و یک خواسته قانونی است، گفت: این تجمع به دلیل مخالفت با مصوبه ای است که به صورت واضح خلاف سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه در گفت: این مصوبه نشان از بی بصیرتی نمایندگانی است که این طرح را به تصویب رساندند.

رسایی در ادامه سخنان خود گفت: طرحی که در روز یکشنبه به مجلس رفت و در آن تصویب شد، قرار بود که امروز -سه شنبه- به مجلس بیاید که به علت پا فشاری و اصرار برخی از نمایندگان روز یکشنبه در مجلس طرح و به تصویب رسانده شد.

رسایی با بیان اینکه طرح دو فوریتی را برای رد مصوبه روز یکشنبه به مجلس ارائه کرده، گفت: برگه دو فوریتی طرح جدید بین نمایندگان مجلس توزیع شده و فردا این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفته و به رأی گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که تمام نماینده ها درون برگه و با ذکر نام خود به صورت علنی رأی گیری انجام شود.

رسایی با بیان اینکه این کار باید انجام شود تأکید کرد: اگر این موضوع اجرا نشود آن وقت اسنادی که از دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد پیدا کرده ایم را رو خواهیم کرد و وزارت اطلاعات باید یک نمایشگاهی از این اسناد برای مردم برگزار کرده و این اسناد را برای مردم رو کند.

رسایی با بیان اینکه چرا که این اسناد رسمی مملکت در دفتر مهدی هاشمی بوده گفت: با توجه به اینکه مهدی هاشمی به لندن فرار کرده و درآنجا اقامت دارد بدین معنی است که این اسناد مملکتی در دست انگلیسی ها هم وجود خواهد داشت، لذا با این حال چرا این اسناد در دست مردم نباشد.

رسایی در ادامه با افشاگری پشت پرده مصوبه غیر قانونی اخیر مجلس گفت: بسیاری از نماینده ها دور خوردند و این اتفاق از پیش طراحی شده بود.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که آقایان حسین فریدون، مرتضی بانک، یاسر هاشمی با چه کسانی جلسه داشته اند که از آن جلسات نتیجه افتضاح روز یکشنبه مجلس به بار آمده است.

رسایی در آخر تأکید کرد: اینها ناگفته هایی است که اگر فردا نماینده های وام دار جاسبی به جبران کار خود نپردازند به جای اینکه از تریبون دانشجوها گفته شود ما از تریبون مجلس این ناگفته ها را اعلام خواهیم کرد.

طیبه صفایی: از دانشجویان عذرخواهی می کنیم

طیبه صفایی عضو کمیسیون آموزش مجلس با عذر خواهی از دانشجویان بابت موضع این کمیسیون در مورد مصوبه اخیر مجلس گفت: موضع اعضای این کمیسیون با رئیس کمیسیون متفاوت است.

وی ادامه داد: لایحه ای که در صحن مجلس مطرح شد بدون اینکه داخل کیسیون بیاید وارد صحن علنی شده و هیچ یک از اعضای این کمیسیون تا قبل از مطرح شدن طرح در صحن علنی از آن خبر نداشتند.

صفایی با تأکید بر اینکه اکثر اعضای کمیسیون آموزش با این لایحه مخالفند گفت: 11 نفر از اعضای کمیسیون آموزش مطرح کردند که به علت مواضع رئیس کمیسیون -آقی عباسپور برادر خانم جاسبی- به نشان اعتراض در جلسه آن حاضر نخواهند شد.

جامعه اسلامی دانشجویان: لفظ لاریجانی درباره معترضین به مصوبه غیر اخلاقی است

آرانی نژاد دبیر جامعه اسلانی دانشجویان نیز در طی سخنانی از موضع اخیر لاریجانی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه لفظ ایشان در مورد معترضین غیر اخلاقی است تأکید کرد: لاریجانی تعامل با رهبری را به تعامل با هاشمی و جاسبی ترجیح داد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل: چرا نمایندگان مخالف طرح واکنشی نشان ندادند؟

مسعودی ضمن انتقاد از عدم واکنش نمایندگان به این طرح گفت: چرا نمایندگانی که مخالف این طرح بودند نسبت به این موضوع واکنش نشان ندادند.

وی تأکید کرد که این نمایندگان باید به جبران کوتاهی خود بپردازند و منتظر شورای نگهبان و مراحل بعدی نباشند.
وی ادامه داد: طرحی که برخی از نمایندگان آن را به تصویب رساندند از طرح دو فوریتی مجلس ششم بدتر بود.

مسعودی ادامه داد که کسانی که این طرح را به رأی گذاشتند در اصل دزدی از ملت را به رأی گذاشته اند.
وی در مورد سخنان توهین امیز دیروز لاریجانی خطاب به منتقدین مصوبه روز یکشنبه مجلس گفت: اهانتی که شما می گویید توسط مردم و دانشجویان منتقد انجام شده، در اصل این اهانت توسط نمایندگان آن هم با تصویب مصوبه غیر قانونی انجام شد.

نادران: استیضاح هیات رئیسه در دستور کار

الیاس نادران نماینده تهران نیز با حضور در بین دانشجویان معترض به سخنرانی پرداخت. نادران گفت: من هم مانند شما دانشجویان با این طرح مخالف بوده و خواستار لغو آن هستم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد نادرست هیئت رئیسه در تصویب این قانون تأکید کرد: هیئت رئیسه حق ندارد طرح غیر قانونی را به تصویب برساند.

 نادران ادامه داد:طبق آئین نامه داخلی  145 مجلس این کار هیئت رئیسه غیر قانونی بوده و لذا هیئت رئیسه باید در مورد این موضوع پاسخگو باشد.

وی با توجه به این اهمال کاری هیئت رئیسه گفت: ما استیضاح هیئت رئیسه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

این تجمع با اقامه نماز و قرائت قطعنامه به پایان رسید. برگزارکنندگان تجمع اعلام کردند فردا صبح و همزمان با بررسی طرح دو فوریتی تغییر مصوبه اخیر مجلس نیز در مقابل مجلس تجمع خواهند کرد.

منبع : رجا نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » خادم الشهدا ( سه شنبه 89/4/1 :: ساعت 11:27 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خبر اسید پاشی ،سوءقصد و یا تعرض به یک دختر جوان در شهرسمنان قویا
نماز شب
برادر داخل قبر شهیدحسن باقری
دلتنگی سردار اسماعیل احمدی مقدم
یا مقلّب القلوب والابصار
سردار سرتیپ پاسدار شهید حسن شاطری
چه تعداد ایرانی عضو فیس بوک هستند؟
پنج فیلترشکن صد درصد تضمینی!
شهید حاج احمد کاظمی
حیف که تهران دو کوهه ی قشنگی نیست!
معلم بزرگ اخلاق تهران رفت
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 17
>> مجموع بازدیدها: 404117
» درباره من

شهدا
خادم الشهدا
امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم - که دیدم همین تعبیر «جنگ نرم» توى صحبتهاى شما جوانها هست و الحمدللَّه به این نکات توجه دارید؛ این خیلى براى ما مایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خوشحالى است - خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید. اینى که چه کار باید بکنید، چه جورى باید عمل کنید، چه جورى باید تبیین کنید، اینها چیزهائى نیست که من بیایم فهرست کنم، بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید؛ اینها کارهائى است که خود شماها باید در مجامع اصلى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان، در اتاقهاى فکرتان بنشینید، راهکارها را پیدا کنید؛ لیکن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى است در مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با یک حرکت همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى متکى به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى علمىِ رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى. باید با این جریان شیطانىِ خطرناک مقابله شود.

» پیوندهای روزانه

افسر جوان جنگ نرم [152]
اولین یادوراه شهدا عاشورایی [55]
مشاوره ازدواج [484]
سایت خبری تابناک [213]
فاوا نیوز [197]
سایت فرهنگ انقلاب اسلامی [295]
محبان الزهرا [365]
ذاکرین [389]
سایت رهبری [483]
سایت صبح [244]
رجا نیوز [372]
سبکبالان [682]
دفاع مقدس [1046]
سایت ناجا [332]
[آرشیو(14)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
شهادت[128] . شهید علیرضا مولایی . عید . فاطمیه . قم . مادر . نوروز . نیروی انتظامی . ولایت . یاس . کرببلا . آقا . احساس . ایت الله . ایران . بسیجی . بهجت . خمینی . ریگی . سید احمد . شاخص .
» آرشیو مطالب
یادیاران
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
خرداد 90
اردیبهشت 90
مهر 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
برادران شهید هاشمی
WOET
fazestan
گرمساری
غمکده ی چاه علی(ع)

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان









» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب